Skip to content

Borsos Béla – Régi magyar üvegművészet

Találatok: 21

49

Végigtekintve a magyar üvegművesség fénykorának műtárgyain, látjuk, mily nagy utat tett meg a magyar üvegművesség a szerény középkori kezdet óta. Az emlékanyag a sokféle forma ellenére is egy­séges fejlődést mutat. A különböző díszítőmódok emlékeit egységbe foglalja a bennük megnyilvánuló magyar ízlés. Minden csoportra jellemző az erős olasz hatás, hiszen — mint láttuk — majd minden magyar üvegdíszítőtechnika Itáliára vezethető vissza, de még jellem­zőbb a fúvott stílus Magyarországon ekkor szinte megingathatatlan uralma. Ezen a téren lényeges változás csak a következő korszakban, a klasszicizmus korában következik be.

IRODALOM

Borsos Béla: A magyar üvegművesség fénykora. Művészettörténeti Értesítő

1-2. (1954), P- 46-68.

Borsos Béla: Régi pesti üvegpoharak. Budapest III. (1947), p. 44—48. Díváid Kornél: Az üveg. Az iparművészet könyve III. Budapest, 1912. Höllrigl József: Régi magyar üvegek. Magyar Művészet III. (1934),

p. 146—184.

Sághelyi Lajos: A magyar üvegesipar története. Budapest, 1938.

47

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Lap tetejére!