Találatok: 64
136
Cl Ariete harckocsi
Gyártó ország: Olaszország
Fegyverzet: Egy 0T0 Mélára 120 mm-es sima csövű löveg; egy 7,62 mm-es párhuzamosított géppuska; egy 7,62 mm-es légvédelmi géppuska
Páncélzat: Lásd a szöveget
Méretek: Hosszúság llöveggell 31 láb 3 inch (9,52 ml; hosszúság (páncéltest) 24 láb 11 inch (7,60 ml; szélesség 11 láb 10 inch (3,6 ml; magasság (a parancsnok kupolájal 8 láb 0 inch (2,45 ml
Tömeg: Harci 105 725 font (48 000 kgl
Motor: Egy Fiat V-12 MTCA turbófeltöltésű, közbenső hűtésú, tizenkét hengeres dízel, 1200 LE teljesítménnyel
Teljesítmény: Sebesség úton +40 mf/h (+65 km/h); hatótávolság +342 mf (+550 kml; lépcsőmászó képesség 6 láb 10 inch 12,1 ml; árokáthidaló képesség 9 láb 10 inch (3,0 ml; kapaszkodóképesség 60%
Történet: Az Olasz Szárazföldi Erő részére gyártják
A második világháború befejezését követően az Olasz Szárazföldi Erő sok éven keresztül amerikai harckocsikat használt. Megrendelték az M60A1 típust, amelyből 100 db-ot szállítottak le az Egyesült Államok készletéből, további 200 db-ot az OTO-Melara gyártott helyben. Az olaszok érdekeltek voltak az európai harckocsik gyártásában és kapcsolatban álltak Franciaországgal és Németországgal az Európai Harckocsiprojekt idején, amely az AMX-30 és a Leopárd 1 harckocsikat eredményezte 1970-ben az Olasz Szárazföldi Erő Leopárd 1 harckocsikat rendelt Németországtól. Az első megrendelés 200 db Leopárd 1 harckocsira szólt, amelyeket a Krupp-Maktól
Lent: Az olasz tervezésű és gyártású Cl Ariete nagy előrelépést jelent az ország harckocsigyártási programjában. Ez a harckocsi az 1990-es évek elején lép szolgálatba
szállítottak le 1971-1972-ben. Ezeket 69 db páncélozott vontatójármű és 12 db páncélozott műszaki jármű követtel További 720 db harckocsit, 68 db páncélozott vontatójárművet, 28 db páncélozott műszaki járművet és 64 db páncélozott hídvetőt az OTO-Melara gyártott le licenc alapján. Az OTO-Melara a Fiattal együttműködésben megtervezte a háború utáni első olasz harckocsit, az OF-40-est. Ez az erős, eredeti konstrukció külsőleg hasonlított a Leopárd 1A4-re, és kimondottan exportra szánták. Összesen 36 db harckocsit és 3 db páncélozott vontatójárművet adtak el, mindegyiket az Egyesült Arab Emírségeknek.
1982-ben az Olasz Szárazföldi Erő megfogalmazta az új harckocsival szembeni elvárásait, amelyek közül az egyik kritérium az olaszországi gyártás volt. A tervezési munkák 1984-ben kezdődtek meg, és az OTO-Melara/lveco Fiat konzorcium 1986-ban elkészítette és bejáratta az első prototípust azzal, hogy a fennmaradó öt prototípust 1988-ra készíti el.
A Cl harci tömege 105 725 font (48 000 kgl és az olasz OTO-Melara által tervezett és gyártott 120 mm-es sima csövű löveggel fegyverezték fel. Más fegyverekhez hasonlóan ellátták a cső és az optikai irányzótengely párhuzamosságának ellenőrzésére szolgáló rendszerrel, füstelszívóval és hőkiegyenlítővel. A töltényűr azonos a Rheinmetall 120 mm-es sima csövű lövegé- vel, így azonos lőszert használhatnak mindkét fegyvernél. A löveg APFSDS és HEAT-MP lőszerekkel tüzel, valamint köd- és világító gránátokkal. A harckocsi 42 db lőszert szállít, 15 db-ot a toronyputtonyban és 27 db-ot a testben. A csövet a rögzített lövegpajzsba építették be, és függőleges irányzási korlátái +20° és -9°. Két iránysíkban stabilizálórendszerrel szerelték fel. Nyolc ködgránátvetője a torony két oldalán helyezkedik el.
A négy fős személyzet elhelyezése hagyományos. A vezető elöl ül, a homloklemez alatt. A többiek a toronyban, a parancsnok és az irányzó a fő lövegtől jobbra, a töltőkezelő balra. A test teljes egészében hegesztett páncélszerkezet, és korszerű páncélréteg van az orr-részen és a lejtős homlokrészen. A tornyot – néhány korszerű harckocsitól eltérően (olyan, mint a Leopárd 21, amelyek tornyának mellső része merőleges – jól kialakított, erősen elvékonyodó mellső résszel látták el, oldalirányú mozgatása hidroelektromos, kézi segítséggel történik.
A torziós rugós felfüggesztőrendszer hét futógörgőből áll, a négy lánctalphordozó görgővel együtt. A felfüggesztést és a lánctalpak felső részét köténylemezekkel védik.
61 típusú harckocsi
Gyártó ország: Japán
Személyzet: 4 fő
Fegyverzet: Egy 90 mm-es löveg; egy M1919A4 0,3 inches, a fő fegyverzettel párhuzamosított géppuska; egy M2 0,5 inches légvédelmi géppuska
Páncélvastagság: Maximum 2,52 inch (60 mm|
Méretek: Hosszúság (teljes) 26 láb 10 1/2 inch (8,19 ml; hosszúság (páncéltesti 20 láb 8 inch (6,3 m); szélesség 9 láb 8 inch (2,95 ml; magasság 10 láb 4 inch (3,16 ml
Tömeg: Harci 77 162 font (35 000 kg)
Fajlagos talajnyomás: 13,5 láb/inch2 (0,95 kgfcm2)
Motor: Mitsubishi 12 HM 21 WT típusú tizenkét hengeres dízel, 2100 fordulaton 600 LE teljesítménnyel
Teljesítmény: Sebesség úton 28 mf/h (45 km/h); hatótávolság 124 mf 1200 km); lépcsőmászó képesség 2 láb 3 inch 10,685 ml; árokáthidaló képesség 8 láb 2 inch (2,489 ml; kapaszkodóképesség 60%
Történet: 1962-ben rendszeresítették a Japán Önvédelmi Szárazföldi Erőnél. Fokozatosan kivonják a szolgálatból, de közel 400 db szolgálatban marad
Külső megjelenésében a 61 típus a japánok által az 1950-es évek elején kipróbált amerikai M47 közepes harckocsi számos jellemzőjét viseli. Teste teljes egészében hegesztett szerkezet, azonban a homloklemez karbantartási célokból eltávolítható. A vezető a test elején, jobb oldalon ül. A torony öntött, a parancsok és az irányzó a jobb oldalon és a töltőkezelő a bal oldalon ül. A torony hátsó részén rakodóteret alakítottak ki. A motor és az erőátvitel a test hátulján van. A japánok mindig előnyben részesítették a dízelmotorokat, mivel ezek előnyösebbek a benzines motorokkal szemben, beleértve az alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztást és a sokkal kisebb tűzveszélyt. A motor léghűtéses és turbófeltöltésű. A felfüggesztés torziós rugó típusú és hat futógörgőből áll, a léncvezetövel elöl, a láncfeszítő kerékkel hátul. Három lánctalphordozó görgő található rajta. A 61 típust japán gyártmányú, 90 mm-es löveggel fegyverezték fel, és van egy 0,3 inches, a fő fegyverzettel párhuzamosított géppuskája. A löveg függőleges és vízszintes mozgatása hidraulikusan történik, és megvan a kézi irányítás lehetősége is. A parancsnoki toronyra légvédelmi célokra egy M2 Browning-géppuskát szereltek, amellyel a torony belsejéből lehet célozni és tüzelni. A harckocsi előkészítés nélkül 3 láb 3 inch (0,99 ml mély vízen képes átgázolni, de nem gondoskodtak légzőcsőről a mélyebb vízen való átkeléshez. Néhány harckocsit az éjszakai üzemeltetéshez elláttak infravörös fényszórókkal és infravörös reflektorral. Összehasonlítva az 1960-as évek olyan harckocsijaival, mint a Leopárd és az AMX-30, a 61 típus fegyverzete gyenge, de figyelembe kell venni, hogy a japán, nem pedig az európai követelmények kielégítésére tervezték. A harckocsi tömegét és méretét bizonyos kereteken belül kellett tartani, hogy lehetséges legyen a vasúti szállítása. A 61 típusú harckocsinak három alapváltozata van. A 67 típusú hídvető harckocsin olló típusú híd található, ami a páncéltest mellső része fölön nyílik ki. E modell tömege 81499 font (37 000 kgl, három fős személyzete van. A fegyverzete 0,3 inches géppuskából áll. A 70 típusú páncélozott vontatójármúvön a tornyot sima oldalú felépítménnyel helyettesítették. Ezen egy ,,A’ keret forog körbe a harckocsialkatrészek felemelése céljából. A test elején tolólapról gondoskodtak. A páncélozott vontatójárműnek négy fős személyzete van, a tömege pedig 77 094 font 135 000 kgl. Fegyverzete egy 0,3 inches és egy 0,5 inches géppuskából, valamint egy 81 mm-es aknavetőből áll. Végül van még egy 67 típusként ismert páncélozott műszaki jármű is. Ennek a tömege 77 094 font 135 000 kg) és négy fős személyzet befogadására alkalmas.
Balra: A 61 típus volt a második
világháború befejezése után Japánban
kifejlesztett első harckocsi; 1962-ben
rendszeresítették a Japán Önvédelmi
Szárazföldi Erőnél. Még szolgálatban
maradt, azonban kiegészítették –
szintén a Mitsubishi vállalat által
kifejlesztett – 74 típussal
59